ID: 10779
Beskrivning
Hej! Fått för mig att prova nåt nytt så jag tänkte
se ifall nån har nån annan kul bil att byta till
sig...
Är som sagt en Galaxie 1960 med 352" och Ford-o-Matic. Nybesiktad så den går till augusti 2018. Startar, går och växlar fint, har varit på diverse cruisingar och annat i sommar, en sväng till Norge blev det också. Den är pålitlig och bensinsnål!
Gick i samma familj 1960-1998, första ägaren köpte bilen i födelsedagspresent åt sin fru, medföljer en pärm med massa kvitton från servicetillfällen osv. Har även original instruktionsbok och verkstadshandbok. Bilen var svart original, nuvarande lack är gissningsvis 10-15 år gammal, spår av användande finns men den blänker och är rak och fin!
Originalinredningen sitter kvar under ett väldigt välgjort överdrag. Har kikat under det som hastigast och originalet såg bra ut, fanns en reva på förarplatsen. Annars är övrig interiör i riktigt hyggligt skick, nån liten spricka i panelen osv. Sitter 6x9 högtalare i dörrsidorna.
Framvagnen ser ut att vara nyligen iordninggjord och lackad, tidigare ägare har även bytt till en nyare Griffin aluminiumkylare och brytarlös tändning. Medan jag har haft den har jag satt i en ny 100ah generator, ny tändspole och kablar, bromsar bak och säkert lite annat som jag inte minns för tillfället. Annars har jag mest åkt med den. Originalfälgar + 3 navkapslar finns.
Bilen är sammanfattningsvis i genomgående brukskick, men småfix finns beroende på hur noggrann man är. Om jag behåller bilen skulle jag se över kylet då den får för sig att gå varm när man står på tomgång allt för länge. Gick exempelvis inte att åka på Power Meet i Västerås när cruisingen var som värst men så fort det rörde sig lite grann så gick det bra. För den som bara vill söndagsåka kanske det funkar som det är men jag kan tänka mig en topplockspackning är boven till det hela, lagomt att kika på i vinter med andra ord. Annars är det ett grenrör som läcker minimalt (packningar medföljer) och förarrutan trillar ner av sig självt. Det är väl dom sakerna jag stört mig på, sen kan den pedante säkert finna fler saker.
Då jag tycker dagens priser på dessa bilar är helt omöjlig att förstå sig på så gör jag det lätt för mig och byter helst bilen rakt av och gärna mot en MoPar 1955-1961 men andra bilar kan också gå bra, även några år nyare så kom med förslag! Behöver inte vara helt körklar men inga lik...
Måste värdet nu anges sätter jag siffran på 89000, dyker någon upp med dom pengarna kan den kanske säljas utan byte, annars får den gärna bli kvar.
Jobbar olika tider så kan vara svår att nå på telefon, så sms/mail funkar bra. Fler bilder kan skickas.
Är som sagt en Galaxie 1960 med 352" och Ford-o-Matic. Nybesiktad så den går till augusti 2018. Startar, går och växlar fint, har varit på diverse cruisingar och annat i sommar, en sväng till Norge blev det också. Den är pålitlig och bensinsnål!
Gick i samma familj 1960-1998, första ägaren köpte bilen i födelsedagspresent åt sin fru, medföljer en pärm med massa kvitton från servicetillfällen osv. Har även original instruktionsbok och verkstadshandbok. Bilen var svart original, nuvarande lack är gissningsvis 10-15 år gammal, spår av användande finns men den blänker och är rak och fin!
Originalinredningen sitter kvar under ett väldigt välgjort överdrag. Har kikat under det som hastigast och originalet såg bra ut, fanns en reva på förarplatsen. Annars är övrig interiör i riktigt hyggligt skick, nån liten spricka i panelen osv. Sitter 6x9 högtalare i dörrsidorna.
Framvagnen ser ut att vara nyligen iordninggjord och lackad, tidigare ägare har även bytt till en nyare Griffin aluminiumkylare och brytarlös tändning. Medan jag har haft den har jag satt i en ny 100ah generator, ny tändspole och kablar, bromsar bak och säkert lite annat som jag inte minns för tillfället. Annars har jag mest åkt med den. Originalfälgar + 3 navkapslar finns.
Bilen är sammanfattningsvis i genomgående brukskick, men småfix finns beroende på hur noggrann man är. Om jag behåller bilen skulle jag se över kylet då den får för sig att gå varm när man står på tomgång allt för länge. Gick exempelvis inte att åka på Power Meet i Västerås när cruisingen var som värst men så fort det rörde sig lite grann så gick det bra. För den som bara vill söndagsåka kanske det funkar som det är men jag kan tänka mig en topplockspackning är boven till det hela, lagomt att kika på i vinter med andra ord. Annars är det ett grenrör som läcker minimalt (packningar medföljer) och förarrutan trillar ner av sig självt. Det är väl dom sakerna jag stört mig på, sen kan den pedante säkert finna fler saker.
Då jag tycker dagens priser på dessa bilar är helt omöjlig att förstå sig på så gör jag det lätt för mig och byter helst bilen rakt av och gärna mot en MoPar 1955-1961 men andra bilar kan också gå bra, även några år nyare så kom med förslag! Behöver inte vara helt körklar men inga lik...
Måste värdet nu anges sätter jag siffran på 89000, dyker någon upp med dom pengarna kan den kanske säljas utan byte, annars får den gärna bli kvar.
Jobbar olika tider så kan vara svår att nå på telefon, så sms/mail funkar bra. Fler bilder kan skickas.