ID: 11058
Listnings-ID: #11058 har lagts till i din önskelista.
Beskrivning
Bilen ute på annons igen pga oavslutad affär.
Efter 5 års ägande så är det dags att sälja bilen.
Det är en Subaru impreza wrx sti spec-c årsmodell 2005. Den skall inte
förknippas med en vanlig svensksåld STI.
Bilen är byggd i japan så denna är konverterad till vänsterstyrning. Enbart
originaldelar användes och det finns ingen som helst skillnad på varken
funktion eller utseende när det kommer till konverteringen. En komplett kabelhärva från en vänsterstyrd impreza användes så ingenting är skarvat.
Här är lite av det som skiljer gentemot en vanlig sti:
*Ej207, en 2 liters motor med 8500 rpm rödmarkering och 300hk original.
*Annan ECU
*Twinscroll turbo, kullagrad vf36.
*Oljekyl till motor och växellåda.
*50 liters tank.
*Ingen ljudisolering.
*Lättare subframe.
*Tunnare glas.
*Annan stötdämpar setup.
*10mm lägre.
*Taklucka.
*Tunnare tak.
*Skuff och baklucka i aluminium
*Snabbare styrväxel
*Alla bussningar är hårdare
*15mm längre hjulbas
*Lättare krockbalkar
*90kg lättare
*Mindre ac (dock hål i ett rör)
Bilen har precis slagit över 3000mil i skrivandets stund.
*Steg 1 mappad av JRM, ~360hk.
*3" milltek avgassystem med racekatt.
*STD coilovers med 12 olika ställbara steg i hårdhet.
*Hks dump.
*Hks öppet filter.
*Ny vf36 turbo. (300mil ca)
*Varis glasfiberhuv.
*Zerosports frontspoiler.
*Zerosports bakspoiler.
*Chargespeed skärmar.
*L'aun-sports WRC vinge.
*Svarta stänklappar.
*Flockad instrumentpanel.
JRM renoverade topparna, bytte kamrem och vattenpump för ca 300 mil sedan, då
byttes även turbon ut och bilen mappades om.
Alla oljebyten har skett mellan 200-500 körda mil, aldrig mer.
Bilen har vart foilerad matt vit/kolfiber och som synes fick jag med mig en
del av lacken på dörren, frontpartiet och bakluckan så en omlackering är
nödvändigt. Det sitter lite foilering kvar på sidokjolarna men jag skall
försöka hinna ta bort det innan försäljning. Motorutrymmet är lackat svart.
Skattad, besiktigad och fullt körklar.
140'000kr vid snabb och smidig affär.
Bytes möjligtvis mot Bmw 3 eller 5 serie med full M-paket samt Audi a4, a5 eller a6 med full S-line och endast automat. Kan lägga pengar emellan. Bytesvärde något högre.
Efter 5 års ägande så är det dags att sälja bilen.
Det är en Subaru impreza wrx sti spec-c årsmodell 2005. Den skall inte
förknippas med en vanlig svensksåld STI.
Bilen är byggd i japan så denna är konverterad till vänsterstyrning. Enbart
originaldelar användes och det finns ingen som helst skillnad på varken
funktion eller utseende när det kommer till konverteringen. En komplett kabelhärva från en vänsterstyrd impreza användes så ingenting är skarvat.
Här är lite av det som skiljer gentemot en vanlig sti:
*Ej207, en 2 liters motor med 8500 rpm rödmarkering och 300hk original.
*Annan ECU
*Twinscroll turbo, kullagrad vf36.
*Oljekyl till motor och växellåda.
*50 liters tank.
*Ingen ljudisolering.
*Lättare subframe.
*Tunnare glas.
*Annan stötdämpar setup.
*10mm lägre.
*Taklucka.
*Tunnare tak.
*Skuff och baklucka i aluminium
*Snabbare styrväxel
*Alla bussningar är hårdare
*15mm längre hjulbas
*Lättare krockbalkar
*90kg lättare
*Mindre ac (dock hål i ett rör)
Bilen har precis slagit över 3000mil i skrivandets stund.
*Steg 1 mappad av JRM, ~360hk.
*3" milltek avgassystem med racekatt.
*STD coilovers med 12 olika ställbara steg i hårdhet.
*Hks dump.
*Hks öppet filter.
*Ny vf36 turbo. (300mil ca)
*Varis glasfiberhuv.
*Zerosports frontspoiler.
*Zerosports bakspoiler.
*Chargespeed skärmar.
*L'aun-sports WRC vinge.
*Svarta stänklappar.
*Flockad instrumentpanel.
JRM renoverade topparna, bytte kamrem och vattenpump för ca 300 mil sedan, då
byttes även turbon ut och bilen mappades om.
Alla oljebyten har skett mellan 200-500 körda mil, aldrig mer.
Bilen har vart foilerad matt vit/kolfiber och som synes fick jag med mig en
del av lacken på dörren, frontpartiet och bakluckan så en omlackering är
nödvändigt. Det sitter lite foilering kvar på sidokjolarna men jag skall
försöka hinna ta bort det innan försäljning. Motorutrymmet är lackat svart.
Skattad, besiktigad och fullt körklar.
140'000kr vid snabb och smidig affär.
Bytes möjligtvis mot Bmw 3 eller 5 serie med full M-paket samt Audi a4, a5 eller a6 med full S-line och endast automat. Kan lägga pengar emellan. Bytesvärde något högre.