ID: 14790
Listnings-ID: #14790 har lagts till i din önskelista.
Beskrivning
Husvagn, svenskbyggd ev. till salu.
Lätt bedagad husvagn till det yttre, för att inte tala om det inre.
En verklig kvalitetsvagn trots allt, byggd av äkta svenskt kärnvirke som stått emot husbocken ända fram till nu.
Utrustad med prima sekunda ballerina vinterdäck med snobbrand för att imponera på grannarna när den blivande stolta ägaren rullar in på vintercampingen i Sälen.
1962 kom det ett kraftigt skyfall rakt över vagnen så då rasade delar av taket in, men det var ju länge sedan så det har torkat upp nu, även om det kommit en och annan skvätt sedan dess. Fönster och dörrar slogs upp då för ventilation och gångjärnen fick spader och lämnade in. Inget har sedan dess i sin helhet återfunnits.
Detta är ju den verkliga fördelen att något förtält eller altan inte behövs. Man solar i ena ändan av vagnen och sover i den andra.
Vagnen är utrustad med temporärt rinnande kallt vatten (ibland mer ibland mindre) och en Norrahammars järnspis i rostigt sämre bruksskick som behöver få sig en uppgradering. Troligen har garantin gått ut.
Trafikmässigt borde vagnen i stort sett vara godkänd. Möjligen kan bromsarna kärva lite grann men 5.56 löser alla problem. Mönsterdjupet på höger sida är dock bara synligt så man kan lägga på reserven om den hittas. Draganordningen är anpassad till en Massey Ferguson -49 men Biltema har säkert koll på läget och kan plocka fram nödvändiga delar.
Ja, lite färg och några glasrutor så är vagnen tip-top. Jo, det fattas en navkapsel också.
Och prisbilden? Det får bli bud utan lägstapris. För visning, besök långtidsparkeringen i Ödebyskogen norr om Motala och lägg sedan ett bud, maken till vagn finns inte.
Hälsningar
Kamparn
Lätt bedagad husvagn till det yttre, för att inte tala om det inre.
En verklig kvalitetsvagn trots allt, byggd av äkta svenskt kärnvirke som stått emot husbocken ända fram till nu.
Utrustad med prima sekunda ballerina vinterdäck med snobbrand för att imponera på grannarna när den blivande stolta ägaren rullar in på vintercampingen i Sälen.
1962 kom det ett kraftigt skyfall rakt över vagnen så då rasade delar av taket in, men det var ju länge sedan så det har torkat upp nu, även om det kommit en och annan skvätt sedan dess. Fönster och dörrar slogs upp då för ventilation och gångjärnen fick spader och lämnade in. Inget har sedan dess i sin helhet återfunnits.
Detta är ju den verkliga fördelen att något förtält eller altan inte behövs. Man solar i ena ändan av vagnen och sover i den andra.
Vagnen är utrustad med temporärt rinnande kallt vatten (ibland mer ibland mindre) och en Norrahammars järnspis i rostigt sämre bruksskick som behöver få sig en uppgradering. Troligen har garantin gått ut.
Trafikmässigt borde vagnen i stort sett vara godkänd. Möjligen kan bromsarna kärva lite grann men 5.56 löser alla problem. Mönsterdjupet på höger sida är dock bara synligt så man kan lägga på reserven om den hittas. Draganordningen är anpassad till en Massey Ferguson -49 men Biltema har säkert koll på läget och kan plocka fram nödvändiga delar.
Ja, lite färg och några glasrutor så är vagnen tip-top. Jo, det fattas en navkapsel också.
Och prisbilden? Det får bli bud utan lägstapris. För visning, besök långtidsparkeringen i Ödebyskogen norr om Motala och lägg sedan ett bud, maken till vagn finns inte.
Hälsningar
Kamparn