ID: 8782
Beskrivning
Hej,
Jag säljer min Nissan 200sx s13 till förmån för motorcykel.
Bilen är i jättefint skick maskinellt. Går tyst och fint i motorn, och är rolig att köra (bör ge ca 300 hk i nuvarande skick på 1 bars laddtryck). Bottendelen i motorn är nyrenoverad. Lacken har en del skavanker, men inget man stör sig särskilt mycket på.
Bilen är från -91 och har rullat 15 500 mil. Den är steg 3-chippad med allt vad det innebär. Stor frontmonterad IC, TB28 turbo, Audi S2 extern wastegate, öppen vevhusventilation, frontmonterad oljekylare, 3" avgas från turbon utan katalysator, lättat svänghjul i aluminium, 6-puckad kopparkeramisk lamell och hårdare tryckplatta, elfläkt.
Detta är några av de saker jag har gjort under tiden jag har ägt bilen:
- vevaxel polerad hos UltraMotors i Södertälje
- ny oljepump
- nya ACL Race vev- och ramlager (std-dimension)
- nya diverse packningar, bl.a. främre och bakre packboxar till vevaxeln, packning till oljepump, vattenpump, tråg m.fl.
- nya oljor i motor och växellåda (Castrol Edge 10W-60 i motorn)
- nya bromsbelägg runt om
- ny bromsvätska
- blästrade, slipade och rödlackerade bromsok
- oljekylare monterad i fronten, med högkvalitativa slangar med påpressade kopplingar
- värre koppling med hårdare tryckplatta och kopparkeramisk 6-puckad lamell
- lättat svänghjul i aluminium
Kvitton på de flesta delarna finns. Finns även kvitto på poleringen hos UltraMotors.
Det enda som skulle behöva bytas är den silikonkoppling som ansluter IC-röret till turbon. Håller tätt just nu, men har en reva i sig.
Bilen besiktigades i augusti i år. Köp den nu och njut av fina höstdagar, eller ställ den i garage och gör den ännu finare till nästa säsong. Kan fås med helt nya coilovers eller med originalstötdämpare.
Hör av er till mig för att få mer info och fler bilder!
Hälsningar
Axel
Jag säljer min Nissan 200sx s13 till förmån för motorcykel.
Bilen är i jättefint skick maskinellt. Går tyst och fint i motorn, och är rolig att köra (bör ge ca 300 hk i nuvarande skick på 1 bars laddtryck). Bottendelen i motorn är nyrenoverad. Lacken har en del skavanker, men inget man stör sig särskilt mycket på.
Bilen är från -91 och har rullat 15 500 mil. Den är steg 3-chippad med allt vad det innebär. Stor frontmonterad IC, TB28 turbo, Audi S2 extern wastegate, öppen vevhusventilation, frontmonterad oljekylare, 3" avgas från turbon utan katalysator, lättat svänghjul i aluminium, 6-puckad kopparkeramisk lamell och hårdare tryckplatta, elfläkt.
Detta är några av de saker jag har gjort under tiden jag har ägt bilen:
- vevaxel polerad hos UltraMotors i Södertälje
- ny oljepump
- nya ACL Race vev- och ramlager (std-dimension)
- nya diverse packningar, bl.a. främre och bakre packboxar till vevaxeln, packning till oljepump, vattenpump, tråg m.fl.
- nya oljor i motor och växellåda (Castrol Edge 10W-60 i motorn)
- nya bromsbelägg runt om
- ny bromsvätska
- blästrade, slipade och rödlackerade bromsok
- oljekylare monterad i fronten, med högkvalitativa slangar med påpressade kopplingar
- värre koppling med hårdare tryckplatta och kopparkeramisk 6-puckad lamell
- lättat svänghjul i aluminium
Kvitton på de flesta delarna finns. Finns även kvitto på poleringen hos UltraMotors.
Det enda som skulle behöva bytas är den silikonkoppling som ansluter IC-röret till turbon. Håller tätt just nu, men har en reva i sig.
Bilen besiktigades i augusti i år. Köp den nu och njut av fina höstdagar, eller ställ den i garage och gör den ännu finare till nästa säsong. Kan fås med helt nya coilovers eller med originalstötdämpare.
Hör av er till mig för att få mer info och fler bilder!
Hälsningar
Axel