ID: 8804
Beskrivning
Hejsan!
Säljer nu min Nissan 300zx för en lite mindre bensinsnål bil. Bilen har varit avställd under min studieperiod och nu måste den bort. Jag är ej intresserad av byte! Bilen är avställd och ej besiktad. Bilen har ej stått utomhus. Har kvitto och papper på allt som är bytat osv. Vid snabb affär kan priset diskuteras.
Info:
3L V6 med dubbla T25 som original ger ca 280hästar
Manuell låda
Hicas fyrhjulstyrning
AC
El manövrerade: stolar, speglar, rutor
Etc, etc
Fakta som den är nu
Motor och låda:
VG30DETT, Tre liters V6:a med uppgraderade dubbla turbo aggregat Garret T28BB
(kullagrade).
Dubbla dumpventiler från bildesign.
Rensade förkattar och 3" system fram till katalysator.
Ställbart laddtryck med Apexi AVC-r Boost Controller.
Värsting Lustgasystem NOS, (kromad tub) med 100hk munstycke.
Manuell Helsynkroniserad 5 växlad växellåda.
Dubbel 3" system fram till katalysator, sedan 2x 2,5" bak till 2 stycken
Japs-dämpare.
6 puckad Sinter koppling med förstärkt tryckplatta.
Kromade detaljer i motorutrymme med Z-logotype, bla. lock och batterihållare.
Effekt:
400+ hk / 550 NM vid 1,2 bars laddtryck.
550++ hk / ??? med NOS.
0-100: under 4.5 sekunder.
Hastighet: Toppar mätaren o mer därtill...
Chassi:
Stötdämpare och fjädrar från Eibach. (Sänker 30/30)
Polyretan bussningar i hela bilen. (Förstärkt)
Kromat Fjäderbenstag 2x bak/fram.
Däck o fälgar:
16" standard fälgar
2 kolvsok fram med sportbelägg.
Interiör:
Apexi AVC-R Boost Controller,
Laddtryck repektive NOS-tryck i A-stolpen
Kromade mätarringar.
Diverse annat.
Tygmattor i hela bilen med 300zx twinturbo tryck i rött.
Exteriör styling:
Stillen GTZ-R Front
Stillen Ducted Nose Panel
Stillen GTZ-R Sideskirt + Doorfillers
Stillen Type 3 Vinge
2 x Japsdämpare 4,5 utblås
18" RH-fälg
Sänkt(Eibach 20-30mm)
Nismo J-Spec Tail Lights + mittkonsol
Vita blinker sidor m.m.
Igenlagd torkare bak
Orginaltanklock igenlaggt, Äkta MC-tanklock
Pris: 75.0000 kr
/ Christoffer
Säljer nu min Nissan 300zx för en lite mindre bensinsnål bil. Bilen har varit avställd under min studieperiod och nu måste den bort. Jag är ej intresserad av byte! Bilen är avställd och ej besiktad. Bilen har ej stått utomhus. Har kvitto och papper på allt som är bytat osv. Vid snabb affär kan priset diskuteras.
Info:
3L V6 med dubbla T25 som original ger ca 280hästar
Manuell låda
Hicas fyrhjulstyrning
AC
El manövrerade: stolar, speglar, rutor
Etc, etc
Fakta som den är nu
Motor och låda:
VG30DETT, Tre liters V6:a med uppgraderade dubbla turbo aggregat Garret T28BB
(kullagrade).
Dubbla dumpventiler från bildesign.
Rensade förkattar och 3" system fram till katalysator.
Ställbart laddtryck med Apexi AVC-r Boost Controller.
Värsting Lustgasystem NOS, (kromad tub) med 100hk munstycke.
Manuell Helsynkroniserad 5 växlad växellåda.
Dubbel 3" system fram till katalysator, sedan 2x 2,5" bak till 2 stycken
Japs-dämpare.
6 puckad Sinter koppling med förstärkt tryckplatta.
Kromade detaljer i motorutrymme med Z-logotype, bla. lock och batterihållare.
Effekt:
400+ hk / 550 NM vid 1,2 bars laddtryck.
550++ hk / ??? med NOS.
0-100: under 4.5 sekunder.
Hastighet: Toppar mätaren o mer därtill...
Chassi:
Stötdämpare och fjädrar från Eibach. (Sänker 30/30)
Polyretan bussningar i hela bilen. (Förstärkt)
Kromat Fjäderbenstag 2x bak/fram.
Däck o fälgar:
16" standard fälgar
2 kolvsok fram med sportbelägg.
Interiör:
Apexi AVC-R Boost Controller,
Laddtryck repektive NOS-tryck i A-stolpen
Kromade mätarringar.
Diverse annat.
Tygmattor i hela bilen med 300zx twinturbo tryck i rött.
Exteriör styling:
Stillen GTZ-R Front
Stillen Ducted Nose Panel
Stillen GTZ-R Sideskirt + Doorfillers
Stillen Type 3 Vinge
2 x Japsdämpare 4,5 utblås
18" RH-fälg
Sänkt(Eibach 20-30mm)
Nismo J-Spec Tail Lights + mittkonsol
Vita blinker sidor m.m.
Igenlagd torkare bak
Orginaltanklock igenlaggt, Äkta MC-tanklock
Pris: 75.0000 kr
/ Christoffer